Ας πάρουμε ένα δεδομένο. Το Wikipedia μπορεί να “έκλεισε” τυπικά για μία μέρα, αλλά δεν έχει να ανησυχεί για “απώλεια” εισοδήματος. Το Wikipedia δεν έχει καθημερινά έσοδα, καθώς δεν διαφημίζει κάποιο προϊόν και τα έσοδά του εξαρτώνται μόνο από τις εισφορές όποιου επιθυμεί. Αυτό το κάνει και μη κερδοσκοπικό site. Οπότε, τυπικά μιλώντας, το Wikipedia δεν χάνει σε μετρητά, εφόσον κλείνει.
Ποιες όμως θα ήταν οι απώλειες στο εισόδημα άλλων websites αν σταματούσαν να λειτουργούν για μία ολόκληρη μέρα; Οι άνθρωποι του TheNextWeb πήραν τα κομπιουτεράκια τους και υπολόγισαν…
Το Facebook, υπολογίζεται πως έκλεισε την χρονιά του με έσοδα 4,27 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτό σημαίνει πως, αν έκλεινε μία μέρα, θα έχανε $11,7 εκατομμύρια. Οι ορδές των εξαρτημένων facebook-άδων, βέβαια, είναι αξία… ανεκτίμητη.
Η Google, σε μία εξαιρετική έρευνα του Wired, το περασμένο καλοκαίρι, φέρεται να κερδίζει 3 δις δολάρια το μήνα από διαφημίσεις. Με μία απλή διαίρεση δια 30, η εκτίμηση λοιπόν φτάνει σε μία ημερήσια απώλεια της τάξεως των 100 εκατομμυρίων δολαρίων.
Το Twitter από την άλλη, έχοντας περίπου 140 εκατομμύρια δολάρια έσοδα ετησίως, αυτό σημαίνει πως μέσα σε μία μέρα, θα έχανε περίπου 400 χιλιάδες δολάρια. Το πρόβλημα θα ήταν πως οι χρήστες του Twitter, δεν θα είχαν πώς να διαμαρτυρηθούν για το γεγονός…
Στο TheNextWeb προχωράνε και σε αντίστοιχες εκτιμήσεις για τη Yahoo… αυτή την περίοδο όμως, η Yahoo δεν θα άντεχε να χάσει ούτε ένα δολάριο. Ακόμα και με τον καινούριο CEO, φαίνεται πως έχει πιο άμεσα πράγματα με τα οποία θα ασχοληθεί. Παραιτήθηκε ο συνιδρυτής της και αυτό μάλλον λέει κάτι…
Πέρα από το χαριτωμένο του πράγματος όμως, σίγουρα, αν οι παραπάνω εταιρείες αποφάσιζαν να συμμετάσχουν πιο ενεργά στην σημερινή κινητοποιήση του Internet, σίγουρα θα ήταν μεγαλύτερο το αντίκτυπο στους νομοθέτες… δεν πιστεύετε;
Φώτο: soshable
τα σχόλια είναι κλειδωμένα.