Σας είχαμε αναφέρει πριν από λίγο καιρό την είδηση ότι η OpenAI ετοιμάζεται να λανσάρει τη δική της πρόταση στο search engine, σε μια προσπάθεια να “αποκαθηλώσει” την επί δεκαετίες αυτοκράτειρα της κατηγορίας, που δεν είναι άλλη από τη Google. Και πράγματι… Πριν από μερικές ώρες “έσκασε” η είδηση, καθώς η εταιρεία παρουσίασε τη δική της μηχανή αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη, το SearchGPT.
Στην ιστοσελίδα της, η OpenAI περιέγραψε το SearchGPT ως «ένα προσωρινό prototype νέων δυνατοτήτων αναζήτησης με τεχνητή νοημοσύνη που δίνει γρήγορες και επίκαιρες απαντήσεις με σαφείς και σχετικές πηγές». Η εταιρεία σκοπεύει να δοκιμάσει το προϊόν με 10.000 αρχικούς χρήστες και στη συνέχεια να το ενσωματώσει στο ChatGPT, αφού συγκεντρώσει σχόλια. Η ανάρτηση στο blog της εταιρείας τονίζει ότι το πρωτότυπο αναπτύχθηκε σε συνεργασία με διάφορους οργανισμούς ειδήσεων και περιλαμβάνει δηλώσεις των διευθύνοντων συμβούλων του The Atlantic και του News Corp, δύο από τους πολλούς εκδότες με τους οποίους η OpenAI έχει συνάψει συμφωνίες αδειοδότησης.
Το SearchGPT έχει σχεδιαστεί για να βοηθά τους χρήστες να συνδέονται με εκδότες παρέχοντας σαφείς, αναφερόμενες και συνδεδεμένες πηγές στις αναζητήσεις. Οι απαντήσεις έχουν σαφή, ενσωματωμένη αναφορά και συνδέσμους, ώστε οι χρήστες να γνωρίζουν από πού προέρχεται η πληροφορία και να μπορούν γρήγορα να ασχοληθούν με περισσότερα αποτελέσματα σε μια πλαϊνή μπάρα με συνδέσμους πηγών. Οι εκδότες θα έχουν τον έλεγχο του πώς παρουσιάζεται το περιεχόμενό τους στο SearchGPT και μπορούν να επιλέξουν να μην χρησιμοποιείται το περιεχόμενό τους για την εκπαίδευση των μοντέλων της OpenAI, ενώ συνεχίζουν να εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Το interface του SearchGPT διαθέτει ένα εμφανές πεδίο κειμένου που ρωτά τους χρήστες, “Τι αναζητάτε;” Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης όπως η Google, που παρέχουν μια λίστα συνδέσμων, το SearchGPT κατηγοριοποιεί τα αποτελέσματα με σύντομες περιγραφές και εικόνες.