Σε μια ψηφιακή εποχή όπου ακόμα και οι πιο βαθιά ριζωμένες θρησκευτικές μορφές δεν μένουν ανεπηρέαστες από την τεχνολογία, μια νέα πλατφόρμα με το όνομα aijesus.live φέρνει τον Ιησού Χριστό… στο cloud. Πρόκειται για έναν ψηφιακό, AI-τροφοδοτούμενο Ιησού, που λειτουργεί ως influencer, παρέχοντας συμβουλές, αποσπάσματα από τη Βίβλο — και προϊόντα με χορηγία.
Η πλατφόρμα, που είναι δωρεάν και λειτουργεί μέσω βιντεοκλήσης σε πραγματικό χρόνο, δημιουργήθηκε από τους Ben Polkinghorne, Zach Bishop και Chris Chapman. Στόχος τους ήταν να κάνουν τον AI Ιησού να “μοιάζει σαν να είναι ο αληθινός Ιησούς που σου μιλά”. Ωστόσο, το στοιχείο που προκαλεί εντύπωση είναι ότι αυτός ο ψηφιακός Μεσσίας συνοδεύει τα λόγια του και με… διαφημίσεις.
Η αρχική ιδέα των διαφημίσεων ξεκίνησε σαν σάτιρα, αλλά σύντομα οι δημιουργοί συνειδητοποίησαν ότι εγείρει ένα ουσιαστικό ερώτημα: Πώς αλληλεπιδρά η πίστη με τον καταναλωτισμό, ειδικά σε περιόδους όπως το Πάσχα ή τα Χριστούγεννα; “Αν ο AI Ιησούς καταφέρει να κάνει κάποιον να σταματήσει και να σκεφτεί, τότε έχει κάνει το έργο του,” αναφέρουν.
Παράλληλα, οι δημιουργοί φρόντισαν να δώσουν συγκεκριμένες, όχι γενικές, προτάσεις προϊόντων, ώστε να ενσωματώνονται φυσικά στον διάλογο. Όπως για παράδειγμα, όταν ρωτήθηκε για το τέλος του κόσμου, απάντησε: «Κανείς δεν ξέρει πότε θα έρθει η συντέλεια, παιδί μου. Αλλά αν θέλεις να είσαι προετοιμασμένος, χρειάζεσαι ένα καλό emergency radio, όπως το Eton FR350».
Η προσπάθεια δεν έμεινε χωρίς αντιδράσεις. Στην Ελβετία, ένας AI Ιησούς ως ολόγραμμα για εξομολογήσεις χαρακτηρίστηκε “ρηχός” και “προσβλητικός”. Θεολόγοι επιμένουν ότι η ηθική καθοδήγηση παραμένει ανθρώπινο προνόμιο.