17.8 C
Athens
Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
More

    “Μήλον της Έριδος” τα smart glasses Ray-Ban – Γιατί η Google απειλεί τη Meta

    Η Meta σχεδιάζει να επενδύσει δισεκατομμύρια για να αγοράσει περίπου το 5% της EssilorLuxottica, του ευρωπαϊκού “γίγαντα” οπτικών, αξίας 88 δισεκατομμυρίων ευρώ, με τον οποίο έχει συνεργαστεί ήδη στην ανάπτυξη δύο γενιών “έξυπνων” γυαλιών Ray-Ban. Οι χρήστες τους μπορούν να ακούνε μουσική και podcast, να απαντάνε σε τηλεφωνήματα, να τραβάνε φωτογραφίες και βίντεο και να τα μοιράζονται με άλλους χρήστες του Facebook με τη βοήθεια μιας συνοδευτικής εφαρμογής. Διαθέτουν δύο κάμερες, δύο μικροσκοπικά ηχεία, τρία μικρόφωνα και μικροεπεξεργαστή Snapdragon. Φορτίζονται μέσω καλωδίου USB-C σε περίπου έξι ώρες. Για τη χρήση τους, πρέπει να συνδεθούν σε λογαριασμό Facebook. Μπορούν να τραβήξουν έως 35 βίντεο των 30 δευτερολέπτων ή 500 φωτογραφίες.

    Αυτά στη συνέχεια μεταφορτώνονται ασύρματα στη συνοδευτική εφαρμογή, η οποία τα κρυπτογραφεί. Μέσω του Facebook View, ο κάτοχος των γυαλιών μπορεί να μοιραστεί αυτό το περιεχόμενο με άλλους. Οι φωτογραφίες μπορούν επίσης να αποθηκευτούν στο κινητό του χρήστη εκτός της ειδικής εφαρμογής του Facebook. Τα γυαλιά περιλαμβάνουν έναν προαιρετικό ψηφιακό βοηθό (Facebook Assistant) που επιτρέπει στον χρήστη να τραβάει με αυτά φωτογραφίες και βίντεο μόνο με φωνητικές εντολές.

    Οι Financial Times και άλλα μέσα ενημέρωσης ανέφεραν τα νέα των διαπραγματεύσεων, οι οποίες φαίνεται να βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο. Ωστόσο, αποδεικνύεται ότι η Meta δεν είναι η μόνη μεγάλη τεχνολογική εταιρεία που προσπαθεί να κλείσει deal με την EssilorLuxottica. Όπως αναφέρουν τα τελευταία δημοσιεύματα, η Google προσέγγισε πρόσφατα την ηγεσία της εταιρείας για να ενσωματώσει τον βοηθό τεχνητής νοημοσύνης Gemini στα μελλοντικά smart glasses. H κίνηση αυτή, που απειλεί τη Meta, φαίνεται πως ωθεί τον Mark Zuckerberg να προετοιμάσει γρηγορότερα τη μεγάλη επένδυση.

    Αξίζει να σημειωθεί ότι η EssilorLuxottica είναι ένας ευρωπαϊκός όμιλος, όχι μια εταιρεία της Silicon Valley με επενδυτές έτοιμους για ρίσκο. Ο συνδυασμός της παγκόσμιας πληθωριστικής πίεσης και των υψηλότερων δαπανών επηρεάζει επίσης το περιθώριο κέρδους της EssilorLuxottica για αρκετό καιρό. Η τιμή της μετοχής της εταιρείας έχει αυξηθεί μόνο περίπου 7% το τελευταίο έτος. Επομένως, παρουσιάζει αρκετό ενδιαφέρον να δούμε τις εξελίξεις.

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    15,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles