Ένα είναι σίγουρο… Η Google δε σκοπεύει να χάσει την “πρωτοκαθεδρία” της στο search engine, κάτι το οποίο έγινε ιδιαιτέρως εμφανές στο φετινό I/O, που πραγματοποιήθηκε πριν από λίγες ώρες. Στον απόηχο των δημοσιευμάτων που αναφέρονται στην ανταγωνιστική μηχανή αναζήτησης που ετοιμάζει η OpenAI, η Google απαντά με περισσότερη τεχνητή νοημοσύνη, η οποία εξασφαλίζει νέες δυνατότητες.
Το Google Search πλέον θα είναι κάτι παραπάνω από ένα εργαλείο που επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν διάφορα websites. Η εταιρεία επιθυμεί οι άνθρωποι να μπορούν να πάρουν απευθείας τις απαντήσεις που αναζητούν, να σχεδιάσουν events και να αξιοποιούν τις ιδέες τους.
Μπορεί η Google να είναι παραδοσιακά η «βασίλισσα» στις μηχανές Αναζήτησης, όμως από το 2022 ένα νέο σκηνικό έχει διαμορφωθεί, μεταβάλλοντας τη «σκακιέρα». Δημοφιλή AI-powered apps και υπηρεσίες, όπως τα ChatGPT, Anthropic, Perplexity και Microsoft Bing, το οποίο έχει εφοδιαστεί με το GPT-4, αποτέλεσαν… πρόκληση για τη Google, παρέχοντας απευθείας απαντήσεις σε ερωτήσεις αντί να παρουσιάζουν απλώς στους ανθρώπους μια λίστα με links. Αυτό είναι το “χάσμα” που η εταιρεία αγωνίζεται να γεφυρώσει με τις νέες λειτουργίες της στην Αναζήτηση.
Ξεκινώντας από σήμερα στις Η.Π.Α (και σταδιακά στις υπόλοιπες αγορές), η Google στο εξής θα προσφέρει AI-generated απαντήσεις σε σχεδόν κάθε ερώτημα των χρηστών στην αρχή της σελίδας αποτελεσμάτων αναζήτησης. Το χαρακτηριστικό AI Overviews είναι διαθέσιμο ήδη σε εκατομμύρια Αμερικανούς και αναμένεται να γίνει διαθέσιμο σε περισσότερες χώρες -σε πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες- μέχρι το τέλος του 2024. Σύντομα επομένως θα το δούμε και στην Ελλάδα.
Παράλληλα, η αναζήτηση ορισμένων ερωτημάτων που σχετίζονται με το φαγητό και τις συνταγές και αργότερα με ταινίες, μουσική, βιβλία, ξενοδοχεία, ψώνια και πολλά άλλα στα Αγγλικά στις ΗΠΑ, θα εμφανίζει μια νέα σελίδα αναζήτησης όπου τα αποτελέσματα θα οργανώνονται χρησιμοποιώντας AI.