Το Facebook κατάφερε την περίοδο 2009-2015 να αποτελέσει “θεσμό” για τους νεαρούς χρήστες του διαδικτύου. Ωστόσο, εδώ και χρόνια δυσκολεύεται να διατηρήσει στους “κόλπους” του την ίδια δημογραφική ομάδα. Πολλοί είναι οι νέοι που γύρισαν την πλάτη στο Facebook κάποια στιγμή τα τελευταία δέκα χρόνια… και άρχισαν να προτιμούν τα “fast-food” video στο TikTok.
Τώρα όμως, η Meta ανακοίνωσε ότι το Facebook άρχισε να προσελκύει τον υψηλότερο αριθμό νέων της τελευταίας τριετίας, σε μια προσπαθεί να ξεφορτωθεί το φήμη της “πλατφόρμας των γερόντων”. Πάνω από 40 εκατομμύρια ενήλικες στις ΗΠΑ και τον Καναδά ηλικίας 18-29 είναι πλέον “ενεργοί καθημερινοί χρήστες του Facebook”, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας. Επί τη ευκαιρία, το Facebook γίνεται φέτος 20 ετών και το μέλλον του επιθυμεί να περιλαμβάνει τη νέα γενιά.
Η αύξηση αυτή υπογραμμίζει τις προσπάθειες της Meta να επανακτήσει τους νέους ενηλίκους που μετακινούνται στο TikTok. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας ανέφερε “πέντε τρίμηνα υγιούς αύξησης της χρήσης της εφαρμογής” μεταξύ νέων ενηλίκων. Ο επικεφαλής του Facebook, Tom Alison, εξήγησε ότι η επέτειος ανέδειξε την ανάγκη για εξέλιξη, προκειμένου η πλατφόρμα να παραμείνει σημαντική για την επόμενη γενιά. Γεννημένο σε ένα κοιτώνα του Harvard το 2004, το Facebook γρήγορα έγινε η κύρια πλατφόρμα επικοινωνίας για μια γενιά, αποκτώντας 50 εκατομμύρια χρήστες μέσα στα πρώτα τρία χρόνια. Τώρα, απαριθμεί 3,2 δισεκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως. Ωστόσο, έγινε λιγότερο ελκυστικό για τους νέους χρήστες που είναι κρίσιμοι για την προώθηση των τάσεων και των πωλήσεων διαφημίσεων.
Ο Alison σημείωσε επίσης ότι οι νέοι χρήστες συχνά έρχονται στο Facebook για ενότητες όπως το Marketplace, τα Groups και το Dating σε σημαντικές στιγμές της ζωής τους, όπως η επίπλωση των πρώτων τους διαμερισμάτων ή η γνωριμία με συντρόφους. Ενώ οι περισσότερες από αυτές τις ενότητες δεν περιλαμβάνουν διαφημίσεις, η χρήση τους αυξάνει τη συνολική αλληλεπίδραση. Μόλις βρεθούν στο Facebook, οι χρήστες συνήθως εξερευνούν το Feed και τα Reels, το προϊόν σύντομων βίντεο της Meta, που μοιάζει με το TikTok.
“Το Facebook είναι για όλους, αλλά για να μπορέσουμε να χτίσουμε την επόμενη γενιά καταναλωτών social media, πρέπει να κάνουμε σημαντικές αλλαγές με τους νεαρούς ενήλικους στο μυαλό μας”, ανέφερε ο Alison. Σημειώνεται ότι έρευνα έδειξε ότι μόνο το ένα τρίτο των Αμερικανών εφήβων χρησιμοποιούν την πλατφόρμα, μια απότομη πτώση σε σχέση με τις έρευνες του 2014 και 2015. Την ίδια στιγμή, το συνολικό ποσοστό των Αμερικανών ενηλίκων που χρησιμοποιούν το Facebook έχει παραμείνει σταθερό γύρω στο 68% από το 2016.