Πτώση, για πρώτη φορά την τελευταία δεκαετία, παρουσίασαν το 2009 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων καταστημάτων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας. Σύμφωνα με έρευνα της ICAP σε 25 επιχειρήσεις (με τουλάχιστον 5 καταστήματα με το ίδιο εμπορικό σήμα) που αριθμούν περισσότερα από 2800 σημεία πώλησης, την περασμένη χρονιά, οι πωλήσεις στον συγκεκριμένο κλάδο μειώθηκαν κατά 4,8%, όταν την περίοδο 2002-2008, ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ήταν στο 12%. Οι δε λιανικές πωλήσεις, μόνο μέσω των δικτύων καταστημάτων πολυμέσων (δεν περιλαμβάνονται δηλαδή οι πωλήσεις των εταιρειών-παρόχων συνδέσεων κινητής τηλεφωνίας) σημείωσαν πτώση περίπου 2%, το 2009. Όπως προκύπτει από τη μελέτη της ICAP ο κλάδος χαρακτηρίζεται από έντονη γεωγραφική εξάπλωση των αλυσίδων, ενώ τα καταστήματα με προϊόντα κινητής/σταθερής τηλεφωνίας ξεπερνούν τα 1.800, αναπτυσσόμενα κυρίως με τη μέθοδο franchising από τις ίδιες τις εταιρείες-παρόχους σύνδεσης κινητής τηλεφωνίας. Η μελέτη διαπιστώνει ότι η ταχεία ανάπτυξη των δικτύων πωλήσεών τους έχει ως αποτέλεσμα τη συνύπαρξη καταστημάτων διαφορετικών εταιρειών σε ελάχιστη απόσταση μεταξύ τους, σε εμπορικές περιοχές των μεγάλων αστικών κέντρων της χώρας, με άμεση απόρροια την εμφάνιση έντονα ανταγωνιστικών συνθηκών. Η ελληνική αγορά, σύμφωνα με την ICAP, χαρακτηρίζεται από την ύπαρξη έντονου ανταγωνισμού μεταξύ των επιχειρήσεων, ο οποίος εστιάζεται σε διάφορα επίπεδα (τιμολογιακή πολιτική, πιστωτικές διευκολύνσεις, γεωγραφική επέκταση, διαφημιστική προβολή). Μάλιστα τον ευρύτερο κλάδο των προϊόντων πολυμέσων και κινητής τηλεφωνίας δραστηριοποιούνται κυρίως τρεις κατηγορίες δικτύων πώλησης: οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων και υπηρεσιών κινητής/σταθερής τηλεφωνίας, οι αλυσίδες καταστημάτων προϊόντων πληροφορικής καθώς και οι αλυσίδες καταστημάτων ηλεκτρικών–ηλεκτρονικών ειδών.