Ο επικεφαλής του Xbox, Phil Spencer, παραδέχτηκε ότι η Microsoft δεν προσπαθεί πλέον να πείσει τους κατόχους PlayStation να αγοράσουν Xbox κονσόλες. Αντ’ αυτού, εστιάζει στην πώληση παιχνιδιών σε όλες τις πλατφόρμες, υιοθετώντας μια νέα στρατηγική που εγκαταλείπει τον κλασικό «πόλεμο της κονσόλας».
Αν και το Xbox 360 είχε καταφέρει να ξεπεράσει το PS3 σε πωλήσεις τη δεκαετία του 2010, οι επόμενες γενιές κονσολών δεν ήταν τόσο ανταγωνιστικές. Η Sony κυριάρχησε στην αγορά με το PS4 και το PS5, αφήνοντας τις πωλήσεις του Xbox One και του Xbox Series X/S αρκετά πίσω. Έτσι, η Microsoft αποφάσισε να αλλάξει προσέγγιση και να στηρίξει περισσότερες πλατφόρμες.
Σε συνέντευξή του στο XboxEra, ο Spencer δήλωσε ότι η εταιρεία δεν προσπαθεί πλέον να προσελκύσει τους χρήστες του PlayStation στο Xbox, αλλά θέλει απλώς να επιτρέψει σε περισσότερους ανθρώπους να παίξουν τα παιχνίδια της. Αυτή η στρατηγική δεν σημαίνει ότι η Microsoft θα σταματήσει να κατασκευάζει κονσόλες – υπάρχουν φήμες για μια φορητή συσκευή τύπου Steam Deck – αλλά είναι πιθανό να μη δούμε άλλα αποκλειστικά παιχνίδια Xbox.
Αυτή η νέα πολιτική μπορεί να βγάλει τη Microsoft κερδισμένη, καθώς θα κερδίζει χρήματα από τους κατόχους PlayStation μέσω των πωλήσεων παιχνιδιών. Όπως είπε ο Spencer, το 70% των εσόδων από πωλήσεις σε άλλες πλατφόρμες βοηθά στη δημιουργία νέων τίτλων.
Μερικά παιχνίδια της Microsoft, όπως το Indiana Jones and the Great Circle και το Forza Horizon 5, αναμένεται να κυκλοφορήσουν στο PS5. Το δεύτερο μάλιστα θα υποστηρίζει cross-platform play. Επιπλέον, η εταιρεία έχει δεσμευτεί να φέρει νέα παιχνίδια και στο Nintendo Switch 2.
Με αυτή τη στρατηγική, η Microsoft επιτρέπει στους παίκτες να επιλέγουν την αγαπημένη τους πλατφόρμα χωρίς περιορισμούς, καθιστώντας τους καταναλωτές τους πραγματικούς νικητές. Ο «πόλεμος της κονσόλας» έλαβε τέλος.