Η Ubisoft, η δημιουργός του παιχνιδιού Assassin’s Creed Shadows, απάντησε στις επικρίσεις σχετικά με την ιστορική ακρίβεια του επερχόμενου τίτλου σε ένα μήνυμα προς τους Ιάπωνες παίκτες της, υπενθυμίζοντας σε όλους ότι “παρόλο που προσπαθούμε για αυθεντικότητα σε ό,τι κάνουμε, τα παιχνίδια Assassin’s Creed είναι παιχνίδια φαντασίας εμπνευσμένα από πραγματικά ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα.”
Το Assassin’s Creed Shadows έχει βρεθεί στο επίκεντρο μιας έντονης διαμάχης τους τελευταίους μήνες για το αν ο πρωταγωνιστής Yasuke ήταν πραγματικά σαμουράι. Επιπλέον, η Ubisoft ζήτησε συγγνώμη για την μη εξουσιοδοτημένη χρήση μιας σημαίας στο concept art του Shadows και δήλωσε ότι δεν θα χρησιμοποιήσει το συγκεκριμένο σχέδιο στο μέλλον.
Στο μήνυμα της σημερινής ανάρτησης, η Ubisoft εξηγεί στους Ιάπωνες παίκτες της τη δημιουργική διαδικασία πίσω από μερικές βασικές αποφάσεις. “Πρώτα και κύρια,” το Shadows έχει σχεδιαστεί για να είναι ένα “διασκεδαστικό βιντεοπαιχνίδι,” γράφει η Ubisoft, λέγοντας ότι κανένα από τα παιχνίδια Assassin’s Creed δεν είχε ποτέ την πρόθεση να αποτελέσει “ακριβή απεικόνιση της ιστορίας,” αλλά μάλλον να “πυροδοτήσει την περιέργεια” για την ιστορία.
Η Ubisoft αναγνωρίζει επίσης ότι “προωθητικό υλικό έχει προκαλέσει ανησυχία στην ιαπωνική κοινότητα.” Δεν προσδιορίζει ποιο υλικό προκάλεσε την ανησυχία, αλλά γράφει ότι όλο το gameplay που έχουμε δει μέχρι στιγμής είναι έργο σε εξέλιξη και “θα συνεχίσει να εξελίσσεται μέχρι την κυκλοφορία” αργότερα φέτος στις 15 Νοεμβρίου.
Τέλος, και ίσως πιο έντονα, η Ubisoft απαντά στην αντίδραση σχετικά με την απεικόνιση του Yasuke ως σαμουράι. Το αν ο Yasuke ήταν, στην πραγματικότητα, σαμουράι κατά την περίοδο Sengoku είναι ένα θέμα που συζητείται έντονα, αλλά τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες, ειδικοί στον τομέα έχουν δηλώσει κατηγορηματικά ότι ο Yasuke ήταν σαμουράι, συμπεριλαμβανομένου του Ιάπωνα ιστορικού Yu Hirayama στο Twitter.
Ωστόσο, η Ubisoft γράφει στο νέο της μήνυμα ότι γνωρίζει πως το αν ο Yasuke ήταν σαμουράι είναι “θέμα συζήτησης και διαλόγου.” Η Ubisoft προσθέτει επιπλέον ότι επειδή γνωρίζουμε τόσο λίγα για τη ζωή του Yasuke, ήταν ένας “ιδανικός υποψήφιος” για να εργαστεί με την “δημιουργική άδεια” του Assassin’s Creed όσον αφορά τον τρόπο που ενσωματώνει “στοιχεία φαντασίας” στη σειρά.
Ο CEO της Ubisoft, Yves Guillemot, καταδίκασε πρόσφατα τις αντιδράσεις προς τους προγραμματιστές του Shadows σχετικά με τον Yasuke, και ο έμπειρος προγραμματιστής των Resident Evil και Street Fighter, Yoshiki Okamoto, δήλωσε ότι η αντίδραση προς το Shadows ήταν υπερβολική γιατί “είναι ένα παιχνίδι, είναι φαντασία, όχι πραγματικότητα.”
Τι γνωρίζουμε για τον Yasuke
Ο Yasuke ήταν ένας από τους λίγους ξένους σαμουράι στην ιστορία της Ιαπωνίας. Ήταν πιθανότατα αφρικανικής καταγωγής -από τη Μοζαμβίκη ή την Αιθιοπία. Έφτασε στην Ιαπωνία το 1579 ως υπηρέτης ή σωματοφύλακας του Ιησουίτη ιεραπόστολου Alessandro Valignano και προκάλεσε αίσθηση λόγω του σκούρου δέρματός του και της εντυπωσιακής σωματικής διάπλασής του. Ο Oda Nobunaga, ένας από τους πιο ισχυρούς και γνωστούς πολεμάρχους της Ιαπωνίας, ενδιαφέρθηκε πολύ για τον Yasuke και τον πήρε στην υπηρεσία του. Ο Nobunaga όχι μόνο τον απελευθέρωσε από την υπηρεσία του Valignano αλλά και του έδωσε έναν ρόλο σαμουράι, κάτι πολύ ασυνήθιστο για έναν ξένο στην Ιαπωνία εκείνη την εποχή. Ο Yasuke συμμετείχε σε διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις και έγινε γνωστός για τις μαχητικές του ικανότητες και την πίστη του στον Nobunaga. Μετά την πτώση και τον θάνατο του Oda Nobunaga το 1582, ο Yasuke συνελήφθη από τις δυνάμεις του Akechi Mitsuhide, του προδότη που σκότωσε τον Nobunaga. Τα ίχνη του χάνονται μετά την παράδοσή του στους Ιησουίτες, και δεν υπάρχουν περαιτέρω πληροφορίες για τη ζωή του μετά από αυτό το γεγονός. Αποτελεί σύμβολο της πολυπολιτισμικότητας και των πολιτιστικών ανταλλαγών, και η ιστορία του συνεχίζει να εμπνέει βιβλία, ταινίες και βιντεοπαιχνίδια. Ο Yasuke είναι ένας ιδιαίτερος χαρακτήρας στην ιστορία της Ιαπωνίας και η ζωή του είναι αντικείμενο πολλών μελετών και συζητήσεων.