16.2 C
Athens
Σάββατο, 19 Απριλίου, 2025
More

    Αλλαγή… πλεύσης για τη Google! Τι θα συμβεί με τα third-party cookies στον Chrome

    Μπορεί οι ανακοινώσεις να παρουσίαζαν διαφορετικά τα πράγματα τους προηγούμενους μήνες. Ωστόσο, η Google αποφάσισε ότι δεν θα καταργήσει τα cookies τρίτων στο Chrome, όπως είχε σχεδιάσει προηγουμένως. Αντίθετα, θα εισάγει μια νέα εμπειρία στον browser που θα επιτρέπει στους χρήστες να κάνουν ενημερωμένες επιλογές σχετικά με τις προτιμήσεις περιήγησής τους. Η κατάργηση των cookies, σύμφωνα με την Google, θα είχε αρνητικό αντίκτυπο στους online εκδότες και διαφημιστές. Αυτή η ανακοίνωση σηματοδοτεί μια σημαντική αλλαγή από τα προηγούμενα σχέδια της εταιρείας που προέβλεπαν την κατάργηση των cookies τρίτων μέχρι τις αρχές του 2025.

    Διαβάστε επίσης: Google Translate: 110 νέες γλώσσες με τις “ευλογίες” της ΑΙ

    Ο Anthony Chavez, αντιπρόεδρος της πρωτοβουλίας Privacy Sandbox της Google, δήλωσε ότι προτείνεται μια ενημερωμένη προσέγγιση που δίνει έμφαση στην επιλογή του χρήστη. Η εταιρεία θα επικεντρωθεί στο να δώσει στους χρήστες περισσότερο έλεγχο στα δεδομένα περιήγησής τους, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων λειτουργιών προστασίας της ιδιωτικότητας, όπως η προστασία IP στη λειτουργία Incognito του Chrome και οι συνεχιζόμενες βελτιώσεις στα APIs του Privacy Sandbox.

    Η απόφαση της Google προσφέρει ανακούφιση στους διαφημιστές και εκδότες που βασίζονται στα cookies για τη στόχευση των διαφημίσεων και τη μέτρηση της απόδοσης. Τα τελευταία χρόνια, τα σχέδια της εταιρείας για την εξάλειψη των cookies τρίτων έχουν αντιμετωπίσει καθυστερήσεις και ρυθμιστικά εμπόδια. Αρχικά, η εταιρεία σχεδίαζε να καταργήσει αυτά τα cookies μέχρι το τέλος του 2022, αλλά η προθεσμία μετατέθηκε πρώτα για τα τέλη του 2024 και στη συνέχεια για τις αρχές του 2025, λόγω διαφόρων προκλήσεων και ανατροφοδότησης από ενδιαφερόμενους φορείς, συμπεριλαμβανομένων των διαφημιστών, των εκδοτών και των ρυθμιστικών αρχών όπως η Αρχή Ανταγωνισμού και Αγορών του Ηνωμένου Βασιλείου (CMA).

    Τον Ιανουάριο του 2024, η εταιρεία άρχισε να κυκλοφορεί μια νέα λειτουργία που ονομάζεται Tracking Protection, η οποία περιορίζει τα cookies τρίτων εξ ορισμού για το 1% των χρηστών του Chrome παγκοσμίως. Ωστόσο, οι ανησυχίες και η κριτική σχετικά με την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητα του Privacy Sandbox της Google οδήγησαν σε περαιτέρω καθυστερήσεις. Η CMA και άλλες ρυθμιστικές αρχές εξέφρασαν ανησυχίες ότι το Privacy Sandbox της Google θα μπορούσε να περιορίσει τον ανταγωνισμό και να δώσει στην Google αθέμιτο πλεονέκτημα στην αγορά ψηφιακής διαφήμισης. Μετά την ανακοίνωση της Google, η CMA δήλωσε ότι “εξετάζει τον αντίκτυπο” της αλλαγής κατεύθυνσης της Google.

     

     

    Ελένη Σαραντάκη
    Ελένη Σαραντάκη
    Η Ελένη Σαραντάκη είναι δημοσιογράφος και εκπαιδευτικός με πολυετή εμπειρία στο χώρο του τεχνολογικού και τουριστικού ρεπορτάζ. Έχει συνεργαστεί με ηλεκτρονικά και έντυπα μέσα ως αρθρογράφος, ενώ σήμερα είναι αρχισυντάκτρια του περιοδικού της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Greek Hotelier και editor στο τεχνολογικό site Digital Life.

    Related Articles

    Stay Connected

    45,800ΥποστηρικτέςΚάντε Like
    6,126ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
    15,200ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής


    Latest Articles